jueves, 10 de abril de 2014

IXA TALDEA


2014ko martxoaren 24ko hitzaldia

Ingeniaria linguistikoa eta hezkuntza uztartzen dute IXA taldeko partaide diren eta gaur klasera hitzaldia ematera etorri diren bi ikerlariak. IXA taldearen barruan hizkuntzaren tratamendu automatikoa burutzen dute. Bertan oinarrizko tresna linguistikoak garatzen dira bai linguistei begira baita erabiltzaile arruntei begira ere.
Irakaskuntza arloan azken urte hauetan baliabide didaktikoen sorkuntzan baliogarriak diren ariketen sorkuntza automatikoan dabiltza, bai hizkuntzaren tratamendurako baita Corpuserako ere.
Ixiar Aldabe IXA taldeko ikerlariak bere tesia azaldu digu. Ariketa mota desberdinak sortu zituzten DBH 2.mailako 18 ikastetxetan. Aukera anitzeko galderak ziren. Eskuz sortzeak lana eta denbora eskatzen zuenez automatikoki sortzen hasi ziren.
Nire iritziz hiztegia lantzeko tresna lagungarri bat iruditzen zait ikerlariak aipatu duen moduan erantzun zuzenaren antzeko hitzak sortzea. Ariketa hauek ikasleei eman aurretik aukera zehatz bakarra zegoela ziurtatu zuten. Hutsuneak izen eta aditzak lantzeko ziren. Distraigarriak sortu zituzten semantikoki antzekoak ziren hitzak sortzeko.
Galdera guztiak erantzun zituzten ikasleen emaitzak soilik aztertu zituzten. Metodo bat bestea baino hobea zen jakiteko hainbat neurri erabiltzen zituzten. Alde batetik galderaren zailtasuna eta bestetik diskriminazioa.
Ariketen sorkuntzan erronka antzeko hitz bat bilatzea baina sinonimoak ez direnak sortzea izan dela dio ikerlariak eta hau era automatikoki sortu behar izateak prozesua asko zailtzen du.
Hitzaldi hau asko gustatu zait eta asko ikasi dut, izan ere, orain arte ez nuen behin ere pentsatu galdera hauek automatiko egin zitezkeenik eta teoria praktikara eramateko aukera izan dugu. SENEKO izeneko proiektuan ibili gara guztiok. Proiektu honetan testua prozesatu, galderak sortu eta galderak kudeatzen dira.

No hay comentarios:

Publicar un comentario