2014ko martxoaren 14ko hitzaldia
Hizkuntza proiektuen barruan aurkitzen ditugu “petlutxe” eta “asmakilo”
proiektuak. Sare lankidetzako proiektu hauek oso aproposak iruditzen zaizkit
haurrak idazketa eta irakurmena era ludiko baten bidez barneratzen joan dadin.
Nik proiektu hauek ezagutzen nituen, aurreko lauhilekoan aztertu egin bainituen
pixka bat norbere elkarlan proiektuak diseinatzeko garaian ideia bat izan nezan
nondik norakoa zen diseinatu behar genuen elkarlan proiektua.
Bestetik, bi ikastolen edo gehiagoren arteko trukaketa denez, haurrak
motibatu egiten dira irakurtzera eta idaztera, jakin-mina sortzen zaielako
beste ikastolako haurrek ezer idatzi duten ikusteko.
Gainera, gaur egungo irakasle asko ez dago teknologia berrietan alfabetizatuta, eta era
honetako proiektuekin irakasleak IKT hauen funtzionamendua barneratzen joaten
dira.
Bestetik, saioaren bigarren zatian 2020. urterako Euskal Herriko hezkuntza
sistema adostu nahi duen makro-proiektu bat gauzatzen ari dela ikusi dugu.
Proiektu hauen ardatz nagusia ikastolek hezkuntza eleanitza nola bideratu
izango da. Izan ere, ikastetxe bakoitzak erabaki beharko du hizkuntza bakoitzak
zein toki izango duen ikastetxean.
Nire uste apalean, euskara hizkuntza gutxitua dela kontutan hartzen badugu,
ikastetxeei hizkuntzen trataeraren inguruan askatasuna uztea arrisku bat izan
daiteke. Izan ere, gaur egun dagoen hezkuntza sisteman, D ereduan betidanik
ikasi izanak ez du ziurtatzen ikasleak euskara maila ona lortzea ikasketa guztiak
amaitzean. Hori dela eta, euskararen presentzia gutxiagotzen badugu
ikasgeletan, nire iritziz euskararen egoera orain dena baino okerragoa izatera
iritsiko da tamalez.
Ingurune erdaldunean kokatzen diren ikastetxeak kaltetuak aterako direla
iruditzen zait, gaztelerarako joera handia dagoen eremu batean euskarari
garrantzia kentzen bazaio oraindik eta gutxiago indartuko da euskara herri
horietan.
Hala eta guztiz ere, ez da hainbeste zenbat ordu eskaintzen zaion irakasgai
bakoitzari, baizik eta nola ematen den, hau da, Kurrikuluma hizkuntza
bakoitzean nola landu behar den ondo zehaztea garrantzitsua dela iruditzen
zait.
Izan ere, zenbateraino barneratzen da hizkuntza bakoitza hezkuntza
eleanizdun batean? Gaur egungo errealitatea da haur gehienak ingeleseko
partikularrera joaten direla. Nire iritziz eskolak alderdi horretan zerikusi
handia du, izan ere, argi dago ikasleek ingelesean lortzen duten maila ez dela
Europako beste estatuetako haurrek lortzen dutena. Hori dela eta, hutsune hori
betetzeko haurrak partikularrera joaten dira. Baina hemen ere dilema bat
sortzen da, izan ere, dirua dutenek soilik joango dira, eta bereizketa bat
egiten ari gara momentu honetan.
Hizkuntzak ikasteko didaktika egokiena nire ustez mintzamenaren alderdian
zentratzen da gehien gramatikaren alderdian baino. Izan ere, testu bat ondo
idazteak zertarako balio digu gero hizkuntza horretan hitz egiteko gaitasunik
ez badugu?
Honenbestez, hizkuntza trataera batuaren alde nago, izan ere, ikasgai
desberdinetan gauza bera irakasten da eta hori bateratu egin behar da. Hau nola
kudeatu beraz, irakasleak erabakiko du.
Azkenik, eTwinning hizkuntza proiektua izan dugu aztergai irakasgaiaren
bigarren zatian. bi eskola edo gehiagoren artean gauzatzen den proiektu bat da
hau eta klasean egiten diren jarduerak konpartitzen dira. Ideiak elkarbanatuz
enpatia hori lantzen da, kulturartekotasun bat dago.
Nik ez nuen orain arte behin ere entzun proiektu honen inguruan eta
horregatik oso interesgarria iruditu zait hitzaldia, kuriositatea piztu zait
honen inguruan eta sarean egotea abantaila bat dela iruditzen zait norbere kasa
saltseatzen joan gaitezen.
No hay comentarios:
Publicar un comentario